materiaal
1 'magnetisch' spelbord, 1 grondplaat en voor elke speler: 9 magnetische schijven in zijn spelerskleur


De spelers proberen ieder voor zich als eerste drie-op-een-rij te krijgen in zowel wit als in hun eigen spelerskleur.
1 'magnetisch' spelbord, 1 grondplaat en voor elke speler: 9 magnetische schijven in zijn spelerskleur
Het transparante spelbord heeft een rooster van 4 × 4 velden. Dit spelbord wordt op de grondplaat geklikt en tussen de spelers gezet.
Elke speler kiest een kleur en ontvangt de 9 bijbehorende magnetische schijven. De schijven hebben twee verschillend gekleurde zijden: de ene zijde is voor beide spelers wit, de andere zijde is in de spelerskleur (rood of paars). De spelers zijn om en om aan de beurt.
In zijn beurt neemt de speler één van zijn schijven uit zijn voorraad en plaatst deze aan zijn kant van het bord op een veld naar keuze. De speler mag zelf bepalen met welke zijde hij de schijf op het veld plaatst. Tegen het veld waar de medespeler in de afgelopen beurt een schijf heeft geplaatst, mag in deze beurt geen schijf worden geplaatst.
Als aan de andere kant van het veld al een schijf aanwezig is, treden de volgende magnetische krachten in werking:
De speler die het eerst aan zijn kant van het bord drie witte schijven op een rij en drie schijven in zijn spelerskleur op een rij heeft staan, is de winnaar van het spel.
speelduivel | 3 / 5 |
| ||||||||
![]() | 7 / 9 |
| ||||||||
spieletest | 7 / 10 |
| ||||||||
gemiddeld | 5 / 10 |
|
[toelichting: Elke balk geeft de waardering van een site weer. AnderSpel bijvoorbeeld geeft dit spel een 7.In het laatste gekleurde blokje staat dan ook 7. Hoe breder het blokje, hoe meer spellen een 7 hebben. De lege blokjes aan het eind van de balk geven de hoeveelheid spellen aan die een hogere waardering kregen.]
05-02-2004 | ![]() ![]() | Jumbo presenteert Attraxion op Spielwarenmesse 2004 in Nürnberg. |