materiaal
1 spelbord, 40 kaartjes, 1 schuiver en voor elke speler: 1 vogeltje in zijn spelerskleur


De spelers proberen als eerste hun vogeltje over de finish te krijgen. Soms krijgen ze hulp van de magneten in de kaartjes onder het spelbord, maar soms werken die juist tegen!
1 spelbord, 40 kaartjes, 1 schuiver en voor elke speler: 1 vogeltje in zijn spelerskleur
Het spelbord toont een loopspoor van start naar finish. In het spelbord zijn vier sleuven aangebracht waar de kaartjes in kunnen worden geschoven. Elk kaartje toont een kleur en een aantal veren. In het basisspel wordt niet gekeken naar de kleur, hier is alleen het aantal veren van belang. Sommige kaartjes hebben een magneetje, maar dat is aan de buitenkant niet te zien.
Voor het spel begint, worden de sleuven willekeurig gevuld met de kaartjes. De achterkant van de kaartjes moet naar boven liggen. Daarnaast ontvangt elke speler een kaartje in zijn hand. De overige kaartjes worden uit het spel genomen.
De spelers ontvangen een vogel in hun spelerskleur en plaatsen deze op het startveld.
Bravo Piepino wordt gespeeld in de richting van de klok. In zijn beurt vliegt de speler zijn vogeltje net zoveel velden verder, als het aantal veren op zijn kaartje aangeeft. Vervolgens schuift de speler zijn kaartje met de achterkant naar boven in een sleuf naar keuze. Aan de onderkant van de sleuf komt nu een kaartje naar buiten. De speler neemt dit kaartje in zijn hand en de beurt gaat naar de volgende speler.
Bij het inschuiven van het kaartje kan het gebeuren dat een vogeltje meeschuift! Afhankelijk van de plaats waar het vogeltje zich bevindt, komt het verder op het loopspoor of gaat juist een aantal velden achteruit.
De speler die het eerst met zijn vogeltje over de finish komt, is de winnaar van het spel.
hall9000 (bezoekers) | 5 / 6 |
| ||||||||
![]() | 7 / 9 |
| ||||||||
hall9000 | 4 / 5 |
| ||||||||
spieletest | 7 / 10 |
| ||||||||
spielephase | 4 / 6 |
| ||||||||
gemiddeld | 6 / 10 |
|
[toelichting: Elke balk geeft de waardering van een site weer. AnderSpel bijvoorbeeld geeft dit spel een 7.In het laatste gekleurde blokje staat dan ook 7. Hoe breder het blokje, hoe meer spellen een 7 hebben. De lege blokjes aan het eind van de balk geven de hoeveelheid spellen aan die een hogere waardering kregen.]
10-02-2005 | ![]() ![]() | Selecta Spielzeug presenteert Bravo Piepino op Spielwarenmesse 2005 in Nürnberg. |