materiaal
1 spelbord, 1 grondplaat en voor elke speler: 2×5 spelstukken
De spelers proberen ieder voor zich als eerst al hun spelstukken naar beneden te krijgen.
1 spelbord, 1 grondplaat en voor elke speler: 2×5 spelstukken
Het spelbord toont vijf draaischijven met uitsparingen waar de spelstukken precies inpassen. De uitsparingen zijn niet voor beide zijden op dezelfde plek aanwezig. Het spelbord wordt op de grondplaat geklikt en tussen de spelers gezet. In een spel met twee spelers kiest elke speler twee kleuren en plaatst de 2×5 spelstukken in het spelbord.
De speler probeert zijn spelstukken via de uitsparingen in de draaischijven naar beneden te laten zakken, tot ze onder in de opvangbak van de grondplaat terechtkomen. In zijn beurt draait de speler aan een draaischijf naar keuze. Alleen de draaischijf die de vorige speler heeft gedraaid, mag niet worden gekozen. De gekozen draaischijf mag slechts één kant op worden gedraaid. De speler mag zelf weten hoever hij de draaischijf draait.
Het spel eindigt zodra een speler al zijn spelstukken beneden in de opvangbak heeft verzameld. Hij is de winnaar van het spel.
Probeer een draaischijf alvast 'klaar' te zetten, door een uitsparing zodanig te plaatsen dat een spelstuk uit de bovengelegen draaischijf hier precies in kan vallen. Als je deze bovenliggende draaischijf draait, en het spelstuk is in de uitsparing gevallen, draai de draaischijf net zolang door tot deze ook weer klaarstaat voor het spelstuk dat hierna nog in deze draaischijf moet worden meegenomen. In het gunstigste geval kan je een nieuw spelstuk uit de draaischijf erboven meenemen en de schijf doordraaien tot ook dit spelstuk weer klaarligt om naar beneden te vallen.
| vlaams spellenarchief | 3 / 4 |
| ||||||||
| spieletest | 7 / 10 |
| ||||||||
| spielephase | 4 / 6 |
| ||||||||
| boardgamegeek | 5½ / 7 |
| ||||||||
![]() | 6 / 9 |
| ||||||||
| speelduivel | 1 / 5 |
| ||||||||
| gemiddeld | 4 / 10 |
| ||||||||
[toelichting: Elke balk geeft de waardering van een site weer. AnderSpel bijvoorbeeld geeft dit spel een 6.In het laatste gekleurde blokje staat dan ook 6. Hoe breder het blokje, hoe meer spellen een 6 hebben. De lege blokjes aan het eind van de balk geven de hoeveelheid spellen aan die een hogere waardering kregen.]
Je kunt ook afspreken dat de spelstukken in een vaste volgorde eruit moeten vallen. Elk spelstuk heeft een nummer (1-5). De spelstukken worden aan het begin van het spel in de volgorde in het spelbord geplaatst en moeten er in deze volgorde ook uit komen rollen. De speler die dit als eerste lukt, wint het spel. De speler wint ook als é,én van de spelstukken van zijn medespeler op het verkeerde moment eruit komt rollen.


| 10-02-2005 | ![]() ![]() | MB presenteert de nieuwste versie van Slotter op Spielwarenmesse 2005 in Nürnberg. |