materiaal
42 opdrachten, 1 opbergzakje, 1 schuifbord en een aantal spelstukken waaronder 1 brandweerauto, 1 ziekenauto, 1 politieauto, 5 personenauto's, 2 vrachtwagens, 2 auto's met aanhangwagen en hindernissen


Het is druk op de weg en de speler probeert de brandweerauto, de ziekenauto en de politieauto naar de plaats van het ongeluk te krijgen.
42 opdrachten, 1 opbergzakje, 1 schuifbord en een aantal spelstukken waaronder 1 brandweerauto, 1 ziekenauto, 1 politieauto, 5 personenauto's, 2 vrachtwagens, 2 auto's met aanhangwagen en hindernissen


Het speelveld toont een driebaansweg. De speler kiest een opdracht en plaatst de auto's en hindernissen op de drie wegen volgens het gekozen voorbeeld. Op het eind van de driebaansweg is een ongeluk gebeurd. De opdracht geeft aan welke hulpverleners (de brandweerauto, de ziekenauto en/of de politieauto) naar de plaats van het ongeluk moeten worden gebracht.
De speler moet vrij baan maken voor de hulpverleners. De hindernissen kunnen niet worden verplaatst, maar de auto's kunnen vooruit, achteruit en opzij worden geschoven. Sommige auto's staan netjes midden op hun voetstuk. Deze auto's hebben nog ruimte voor en achter voor een stukje van een andere auto, die niet midden op zijn voetstuk staat, maar aan de voor- of achterkant wat uitsteekt.
De speler moet in zo min mogelijk zetten de brandweerauto, de ziekenauto en/of de politieauto naar het ongeluk brengen.
De opdrachten zijn soms vrij pittig. Of schuif je de ene keer op goed geluk in één keer de ziekenauto naar zijn plaats van bestemming, waar je de volgende keer je tanden op stuk kan bijten ...
De oplossing van de bedenker staat op de achterkant van de speelkaart, voor het geval dat je er echt niet uitkomt!
En toch blijft Rush Hour mijn favoriet!