intro
De spelers proberen zo snel mogelijk vier verschillende kristallen te verzamelen door het goed uitvoeren van opdrachten en vervolgens als eerste de juiste deur van het kasteel te openen.
materiaal
1 spelbord, 1 dobbelsteen en voor elke speler: 1 spelfiguur in de vorm van een disney-prinses (Ariel, Assepoester, Doornroosje of Sneeuwwitje) en vier verschillend gevormde kristallen
begin
Het spelbord toont een spoor dat door vier verschillende landen voert. Elk land hoort bij een andere prinses:
- Ariel: de velden zijn in de vorm van een zeester;
- Assepoester: de velden zijn in de vorm van schoentje;
- Doornroosje: de velden zijn in de vorm van roos;
- Sneeuwwitje: de velden zijn in de vorm van appel.
Elke speler ontvangt een prinses naar keuze en plaatst deze in het startveld van het bijbehorende land.
Het spel wordt gespeeld in de richting van de klok.
verloop
In haar beurt gooit de speler met de dobbelsteen. Zij mag haar prinses net zoveel velden verplaatsen als het aantal ogen op de dobbelsteen aangeeft. Het veld waarop de prinses eindigt, moet wat steviger worden ingedrukt. Het kan zijn dat er nu een geluid klinkt:
- Het geluid van een toverstaf: het veld waarop de prinses staat, is een veld van de Goede Fee. De speler mag haar prinses naar een veld naar keuze verplaatsen.
- Een gesproken opdracht: de speler moet de opdracht uitvoeren. Als haar medespelers vinden dat ze de opdracht goed heeft uitgevoerd, ontvangt ze een kristal die hoort bij het land waar de prinses zich in bevindt: in het land van Ariel een groen kristal, bij Assepoester een blauw kristal, bij Doornroosje een roze kristal of in het land van Sneeuwwitje een rood kristal. Heeft de speler deze kristal al in bezit, dan hoeft de gesproken opdracht niet te worden uitgevoerd. De speler mag in plaats daarvan nog een keer met de dobbelsteen gooien.
Vervolgens gaat de beurt naar de volgende speler. Als een speler alle vier kristallen heeft verzameld, mag ze bij het geluid van de toverstaf proberen de juiste deur van het kasteel te openen: de prinses wordt verplaatst naar het dichtstbijzijnde veld in de vorm van een groot hart. Klinkt nu het geluid van een opengaande deur, gevolgd door vuurwerk, dan heeft deze speler gewonnen. Zo niet, dan gaat de beurt naar de volgende speler.
eind
De speler die het eerst een deur van het kasteel opent, is de winnaar van het spel.