intro
De spelers proberen door het handig aanleggen van tegels zo lang mogelijk hun spelfiguur op het bord te houden en de spelfiguren van hun medespelers van het bord af te laten lopen.
materiaal
1 spelbord, 35 tegels en voor elke speler: 1 spelfiguur in zijn spelerskleur
begin
Het spelbord toont een rooster van 6 × 6 velden. Bij aanvang van het spel is het spelbord leeg. De tegels worden geschud en als gedekte trekstapel neergelegd. Elke speler ontvangt drie tegels in zijn hand. Elke tegel toont één of meer witte lijnen. Deze lijnen vormen in de loop van het spel een pad dat met de spelfiguren moet worden gevolgd.
De spelers plaatsen om de beurt hun spelfiguur op een punt op de rand van het spelbord.
verloop

Tsuro wordt gespeeld in de richting van de klok. In zijn beurt kiest de speler een tegel uit zijn hand en plaatst deze passend op het spelbord. Dat wil zeggen dat het uiteinde van een witte lijn zijn eigen spelfiguur moet raken. Hij beweegt zijn spelfiguur over de witte lijn tot de figuur niet meer verder kan lopen. Hij vult zijn hand aan tot drie kaarten en de beurt gaat naar de volgende speler.
In zijn volgende beurt moet de speler een tegel passend plaatsen aan de plaats waar zijn spelfiguur op dat moment staat. Het kan namelijk zijn dat een medespeler een tegel heeft geplaatst, waardoor het pad van meer dan één spelfiguur wordt verlengd. Aan het eind van iedere beurt wordt elke spelfiguur verder over zijn pad geleid.
Zodra een spelfiguur van het spelbord af loopt, wordt de spelfiguur van het bord genomen. De speler is 'af' en ligt uit het spel. De speler die dit heeft veroorzaakt, mag de tegels in zijn hand ruilen met de speler die hij van het bord heeft laten lopen.
Als twee spelfiguren op elkaar botsen, zijn beide spelers 'af'.
eind
Het spel eindigt als er nog maar één spelfiguur over is. Dit is de winnaar van het spel. Als alle tegels op zijn en er meer dan één spelfiguur over is, eindigt het spel onbeslist.
waardering van andere sites
[toelichting: Elke balk geeft de waardering van een site weer. AnderSpel bijvoorbeeld geeft dit spel een 7.In het laatste gekleurde blokje staat dan ook 7. Hoe breder het blokje, hoe meer spellen een 7 hebben. De lege blokjes aan het eind van de balk geven de hoeveelheid spellen aan die een hogere waardering kregen.]
algemeen
In 2007 brengt Kosmos Tsuro uit op de Duitse markt.