materiaal
1 spelbord, 120 opdrachtkaarten en een timer




De spelers proberen binnen de tijd de afbeelding van het kaartje terug te vinden op het spelbord.
1 spelbord, 120 opdrachtkaarten en een timer




Het spelbord wordt zo neergelegd dat alle spelers het goed kunnen zien. De kaarten worden geschud en als gedekte stapel neergelegd. Het spel wordt gespeeld in de richting van de klok.

In zijn beurt draait de speler de bovenste kaart van de stapel om en zoekt de afbeelding op het spelbord. Hij heeft hiervoor precies 15 seconden. De tijd wordt ingesteld op de timer. De overige spelers mogen meezoeken, maar alleen in zijn eigen beurt mag de speler de afbeelding aanwijzen! Als de speler de afbeelding binnen de tijd heeft aangewezen, ontvangt hij het kaartje. Zo niet, dan blijft het kaartje net zo lang open liggen, totdat een speler in zijn beurt de afbeelding op het spelbord heeft aangewezen. De volgende speler draait een nieuwe kaart open en kan dus op zoek naar twee afbeeldingen.
Tijdens het spel mogen maximaal drie kaarten open liggen. Een volgende kaart wordt pas gedraaid, als een speler één van de openliggende afbeeldingen heeft gevonden.
De gele kaarten zijn speciale opdrachten. Zo krijg je bijvoorbeeld meer tijd om de afbeelding te zoeken, maar als je de afbeelding niet vindt, verlies je 1 punt!
Het spel eindigt zodra een speler 15 punten heeft verzameld.
Zoals de doos al aangeeft: je moet gewoon snel zoeken!
| hall9000 | 4 / 5 |
| ||||||||
| spieletest | 7 / 10 |
| ||||||||
| spielephase | 4 / 6 |
| ||||||||
| hall9000 (bezoekers) | 4 / 6 |
| ||||||||
![]() | 6 / 9 |
| ||||||||
| truus en truus | 5½ / 8 |
| ||||||||
| gemiddeld | 4 / 10 |
| ||||||||
[toelichting: Elke balk geeft de waardering van een site weer. AnderSpel bijvoorbeeld geeft dit spel een 6.In het laatste gekleurde blokje staat dan ook 6. Hoe breder het blokje, hoe meer spellen een 6 hebben. De lege blokjes aan het eind van de balk geven de hoeveelheid spellen aan die een hogere waardering kregen.]
In de spelregels staat een aantal suggesties om het spel te spelen. Zo kan je de timer weglaten en de eerste speler die de afbeelding vindt, ontvangt de punten. Je hoeft dan niet te wachten tot je aan de beurt bent. Hierbij is het dan niet toegestaan het spelbord te draaien of er met je hoofd of arm voor te hangen!
Voor jonge kinderen (7/8 jaar) kan het nog knap lastig zijn om de moeilijkere afbeeldingen op het spelbord terug te vinden. Je kunt hen de 'makkelijke' (=groene) zoekopdrachten geven, en de anderen spelen met de blauwe en/of roze kaarten, waarbij elke kaart hetzelfde aantal punten oplevert.
| 15-06-2003 | ![]() ![]() | Zoom-in! is genomineerd voor de Speelgoed van het Jaar-verkiezing 2003 in de categorie 8-12 jaar. |